La Jack in the Box, vânzările scăzute și costurile ridicate ale materiilor prime afectează profiturile

Jack in the Box raportează o scădere de 7,4% a vânzărilor în trimestrul fiscal. Compania se confruntă cu costuri mai mari și probleme operaționale. Prețul acțiunilor a scăzut cu două treimi în acest an.

Jack in the Box

Vânzările Jack in the Box în magazinele comparabile au scăzut cu peste 7% în fiecare din ultimele două trimestre. | Foto: Shutterstock.

Se pare că închiderea guvernului a venit într-un moment nefavorabil pentru Jack in the Box.

Lanțul de restaurante fast-food a raportat miercuri o scădere de 7,4% a vânzărilor comparabile în al patrulea trimestru fiscal, fiind a doua scădere consecutivă de peste 7%. Compania a declarat că a pierdut vânzări deoarece clienții au venit mai rar și au cheltuit mai puțin când au venit. Compania nu mai înregistrase scăderi de acest nivel de la Marea Recesiune. Executivii au declarat miercuri că vânzările s-au îmbunătățit cu 300 de puncte de bază la sfârșitul trimestrului, după ce lanțul s-a concentrat mai mult pe reduceri, precum Smashed Jack la 5$ și combo-ul Bonus Jack la 4,99$.

Cu toate acestea, închiderea guvernului și incertitudinea economică continuă le-au făcut să scadă din nou în trimestrul curent. "Ca multe branduri, am observat recent câteva săptămâni de presiune descendentă legată de efectele închiderii guvernului, precum și de depășirea rezultatelor noastre mai puternice de anul trecut", a declarat CEO-ul Lance Tucker analiștilor, conform unei transcrieri de pe site-ul de servicii financiare AlphaSense.

"Luăm măsurile necesare pentru a îmbunătăți percepția valorii noastre și vom continua să ne rafinăm strategia de meniu", a adăugat el.

Vânzările dificile din acest an au afectat marjele de profit. Marjele la nivel de restaurant ca procent din vânzări au scăzut cu 240 de puncte de bază, la 16,5%. O parte din aceasta s-a datorat intrării lanțului pe piața din Chicago, unde Jack in the Box a deschis opt restaurante în trimestru, cea mai rapidă intrare pe o piață nouă din istoria companiei.

Acest lucru a crescut costurile cu forța de muncă. Dar și costurile cu materiile prime au crescut, datorită parțial inflației la carne de vită. În locațiile companiei, Jack in the Box a plătit costuri mai mari pentru chirie, taxe de livrare către terți și securitate.

"Când ai un an dificil cum am avut în 2025", a spus Tucker, "acest lucru pune într-adevăr presiune pe situațiile financiare ale francizelor".

Executivii au rămas încrezători pentru anul fiscal următor, care va marca cea de-a 75-a aniversare a lanțului cu sediul în San Diego. Tucker a declarat că se așteaptă ca vânzările comparabile să revină în teritoriu pozitiv pentru întregul an, deși Jack in the Box a comunicat analiștilor că rezultatele pentru următorul an fiscal vor fi aproximativ stabile, de la -1% până la +1%.

Executivii au declarat că vânzările s-au stabilizat în rândul consumatorilor cu venituri mai mici și hispanici care evitaseră restaurantele lor în acest an.

Cu toate acestea, 2025 nu va rămâne ca unul dintre anii mai buni ai Jack in the Box. Compania a început anul cu plecarea CEO-ului Darin Harris. Acesta a fost înlocuit de recent numitul CFO Lance Tucker. Compania s-a debarasat de Del Taco, cu o scădere substanțială a valorii. Investitorul activist Sardar Biglari vizează în prezent două locuri în consiliul său de administrație. Compania se confruntă cu costuri mai mari din cauza ratelor salariale din California.

Apoi vânzările au scăzut dramatic. Prețul acțiunilor companiei a pierdut două treimi din valoarea sa în acest an ca rezultat.

Jack in the Box are planuri pentru a remedia totul. Compania este în proces de închidere a locațiilor cu performanțe slabe. A închis un număr net de 32 de locații în trimestru, ceea ce executivii cred că va duce la vânzări îmbunătățite la locațiile rămase - în timp ce elimină locațiile neprofitabile. Compania își reinstruiește personalul pentru a îmbunătăți serviciile. Se așteaptă să lanseze un program de reimaginare și testează ceea ce Tucker a descris ca fiind o "mini-reimaginare" care poate fi realizată mai rapid și poate avea o creștere modestă a vânzărilor.

Jack in the Box planifică, de asemenea, mai multe produse noi în acest an pentru a sărbători aniversarea sa, inclusiv revenirea unor articole favorite vechi din meniu.

"Ne așteptăm să ieșim din 2026 ca un Jack in the Box mai puternic, mai disciplinat și mai valoros, poziționat pentru a genera profitabilitate susținută și a crea valoare pe termen lung pentru acționari", a spus Tucker.

Membrii ajută să facem jurnalismul nostru posibil. Deveniți membru Restaurant Business astăzi și deblocați beneficii exclusive, inclusiv acces nelimitat la tot conținutul nostru. Înregistrați-vă aici.

Jonathan Maze, Redactor-șef Restaurant Business, este un jurnalist cu experiență îndelungată în industrie care scrie despre finanțele restaurantelor, fuziuni și achiziții și economie, cu un focus particular pe restaurantele cu servire rapidă.

Vedeți toate articolele acestui autor

← Înapoi la pagina principală