
Consumatorii sunt atrași de interioare confortabile și intime. | Foto: Shutterstock
Situația este dificilă pentru mulți consumatori. Americanii tineri și cei cu venituri mici au fost afectați puternic de inflație, incertitudinea economică și piața slabă a muncii în acest an. Acest lucru a creat dificultăți pentru restaurante, în special pentru brandurile de fast-food și fast-casual care vizează aceste categorii de public.
În ciuda acestor provocări, oamenii încă își propun să iasă la masă. Lanțurile de restaurante casual-dining precum Chili's au fost printre cei mai mari câștigători în mediul economic actual. Chiar și multe localuri independente s-au menținut stabile: Conform Toast, un important furnizor POS pentru restaurante locale, rezervările au crescut în al treilea trimestru comparativ cu anul trecut, în timp ce tranzacțiile generale pentru servicii complete au rămas aproximativ constante.
În același timp, obiceiurile de luat masa ale consumatorilor se schimbă. Aceștia așteaptă mai mult de la restaurante în încercarea de a-și valorifica mai bine banii și de a face ca aceste mese să conteze. De asemenea, doresc să-și împărtășească experiențele pe rețelele sociale, ceea ce influențează și alegerea locului unde mănâncă.
Noile rapoarte publicate săptămâna aceasta de Toast și platformele de rezervări OpenTable și Resy prezintă o imagine vie a acestor dinamici în schimbare. Iată câteva dintre cele mai importante concluzii ale cercetării lor:
Rezervările în afara orelor de vârf sunt la modă
Clienții iau masa mai devreme, în toate sensurile cuvântului. Rezervările pentru micul dejun și cinele timpurii sunt în creștere, conform Toast. Rezervările pentru ora 9:00 au crescut cu 19% în ultimul trimestru, cea mai mare creștere pentru orice interval orar, urmate de ora 10:00, cu o creștere de 15%. Acest procent a fost egalat de intervalul orar 16:00, care a înregistrat, de asemenea, o creștere de 15% a rezervărilor.
Între timp, rezervările pentru orele târzii au înregistrat o ușoară scădere: rezervările pentru orele 21:00 și 22:00 au scăzut cu 1%.
Resy a raportat o schimbare similară, observând că mai mulți oameni au luat masa la ora 16:00 decât la ora 21:00 în acest an. În sondaje, consumatorii au declarat că sunt dispuși să mănânce mai devreme pentru a evita aglomerația de la cină și pentru că doresc timp să se relaxeze după masă. Sau, în unele cazuri, vor să lase loc pentru o a doua cină: Un surprinzător 40% dintre reprezentanții Generației Z au declarat pentru Resy că au avut o seară cu două cine.
Datele OpenTable au indicat un alt posibil motiv pentru creșterea din prima parte a serii: cererea mai mare pentru ofertele de happy hour. Pe OpenTable, rezervările au crescut cu 13% între orele 16:00 și 17:00 în acest an. S-a făcut referire la datele sondajului care arată că peste 50% dintre consumatori doresc să vadă mai multe promoții happy hour în 2026, ca parte a unui apetit mai larg al clienților pentru oferte valoroase pe măsură ce prețurile cresc.
Orele tradiționale de cină (17:00-19:00) au reprezentat în continuare cea mai mare parte a rezervărilor pe Toast, dar consumatorii își distribuie vizitele pe parcursul zilei puțin mai mult, ceea ce este o evoluție binevenită pentru operatori.
Social media influențează vizitele
| Generația Z și millennials care consideră "potențialul pentru Instagram/TikTok" | 77-79% |
| Consumatori în general care consideră social media important | 58% |
| Preferă atmosfera "primitoare/cu farmec local" | 48% |
| Se așteaptă la design minimalist în 2026 | 20% |
Aspectul și atmosfera unui restaurant pot fi la fel de importante ca mâncarea în zilele noastre, pe măsură ce tot mai mulți consumatori își transformă experiențele culinare în capital social media.
- Tendințe culinare populare conform Resy:
- Dip de pește
- Mortadella
- Martini-uri miniaturale
- Preparate nostalgice populare conform OpenTable:
- Cocktail-uri de creveți
- Plăcintă cu pui
- Drob de carne
21% dintre consumatori se așteaptă să vadă mai multe "băi instagramabile" anul viitor pentru selfie-uri în oglindă.
Există o cerere acumulată pentru dining out
| Consumatori care planifică să cheltuiască mai mult | 55% |
| Vizite planificate pe lună | 10 |
| Consumatori care văd restaurantele ca modalitate de conexiune | ~80% |
Cu toate acestea, restaurantele rămân o sursă de evadare și conexiune umană într-o lume din ce în ce mai online. Resy a raportat un nivel ridicat de interes pentru mesele comune, unde respondenții au spus că au cunoscut noi prieteni și chiar au obținut întâlniri.
Membrii ajută la realizarea jurnalismului nostru. Deveniți membru Restaurant Business astăzi și deblocați beneficii exclusive, inclusiv acces nelimitat la tot conținutul nostru. Înscrieți-vă aici.
Joe Guszkowski este editor senior la Restaurant Business, acoperind tehnologia și lanțurile de restaurante casual-dining.
Vezi toate articolele acestui autor